
Det viser nye beregninger foretaget af trafikforsker Alex Landex fra Danmarks Tekniske Universitet. Ifølge Ingeniøren mener både Alex Landex og Dansk Byggeri, at den eneste løsning er at bygge endnu en passage over Storstrømmen.
Efter Trafikstyrelsens planer skal der i 2018, når Femern-forbindelsen åbner, hver time drøne otte tog over Storstrømsbroens 3,2 kilometer. Men det kan Storstrømsforbindelsens enkeltsporede bane dårligt klare, mener Alex Landex.
- Man kommer til at udnytte kapaciteten så meget, at man er nødt til at gøre nogle ting dårligere - altså at køre med langsommere eller færre tog, siger Alex Landex til Ingeniøren.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.