
Ifølge en ny rapport fra OECD er folkeskolen tæt på at skrabe bunden, når det handler om undervisning af andengenerationsindvandrere i læsning. Den danske indsats er så svag, at elever, som er førstegenerations-indvandrere, klarer sig bedre end andengenerations-indvandrere, der er født og opvokset i Danmark.
Undersøgelsen omfatter 17 OECD-lande med betydelige indvandrerbefolkninger foruden Hong Kong, Macao og Rusland, og eleverne har fået målt centrale skolefærdigheder som 15-årige.
Blandt de deltagende OECD-lande er kun tyske og østrigske skoler dårligere til at undervise andengenerations-indvandrere end den danske folkeskole, og der er lang vej op til de bedste lande, som er Canada, Australien, New Zealand og Sverige.
/mel
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.