dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi
Der er ingen "one size fits all", når det gælder inklusion i skolen. (Modelfoto)
Ricky John Molloy/VIVE

Inklusion i folkeskolen gør hverken fra eller til

Inklusion er ikke en "one size", der passer alle børn med særlige behov, viser stort internationalt studie. Inklusion i skolen kan dog have positiv effekt for nogle grupper af børn.

Inklusion i skolerne fremmer ikke i sig selv læring og trivsel hos børn med særlige behov og gør generelt hverken fra eller til, viser en stor samlet undersøgelse, der bygger på 94 nyere studier fra OECD-lande, oplyser Vive (Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd).

Prøv DK Nyt i 14 dage

Uforpligtende

Nyheder er værd at betale for

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/inklusion-i-folkeskolen-goer-hverken-fra-eller-til

GDPR