Chef for BorgerServiceCenter Hanne Sørud er begejstret for sin nye medarbejder:
- Odense Kommunes telefonomstilling får årligt ca. en halv million telefonopkald, og ventetiden for at komme igennem på telefonen er til tider for lang.
Mange af de oplysninger, som borgerne efterspørger, når de ringer til kommunen, er i forvejen at finde på odense.dk. Knud skal hjælpe borgerne, så det bliver nemmere at finde de oplysninger man har brug for og de mange gode selvbetjeningsløsninger, som kommunen tilbyder uden ventetid i telefonkøen.
Knud kan foreløbig svare på spørgsmål om boligstøtte, børnebidrag, børnetilskud, familieydelse, folkeregister, kørekort, parkering, pas, pladsanvisning, stadepladser, sundhed, sygesikring, vielse og generelle spørgsmål om Odense Kommune.
Han vil løbende blive opdateret med ny viden, så han med tiden vil kunne svare på spørgsmål om endnu flere emner.
Knud er opkaldt efter Kong Knud den Hellige, som blev dræbt i Albani Kirke i Odense i 1086. Knud den Hellige er også at finde i Odense Kommunes logo og i byvåbenet.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.