KØBENHAVN: Københavns Kommune lukker fire lokale pensionskontorer 15. november. Det betyder, at pensionister og kommende pensionister skal starte på nettet eller over telefonen, når de skal klare noget med pensionen, oplyser kommunen.
Finder de ikke svar på nettet, og kan de heller ikke få svar over telefonen, kan de bestille et møde med en medarbejder i Center for Pension eller møde op i et af tre borgerservicecentre.
De københavnske pensionister kan på nettet finde svar på de fleste spørgsmål om pension og finde blanketter til at søge og ændre i pensionen. Mange af blanketterne kan de udfylde på nettet og derefter sende digitalt til kommunen, hvis de har NemID eller digital signatur.
Det er der rigtigt mange pensionister, der kan få glæde af, mener direktør i Københavns Borgerservice Thomas Jakobsen:
- Vi må ikke undervurdere, at mange fra de ældre generationer er gode til at bruge nettet. De bruger netbank og bestiller rejser og hotellerpå nettet, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at de også sagtens kan bruge vores selvbetjeningsløsninger, forklarer han.
Undersøgelserne 'Befolkningens brug af internet' fra Danmarks Statistik viser, at mange ældre bruger nettet regelmæssigt.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.