- Jeg har overfor transportkommissæren bl.a. fremført vores synspunkter om modulvogntog, som en effektiv og miljørigtig transportform, der kan hjælpe med at løfte forholdene for godstransport i hele Europa. Jo flere lande der åbner op for modulvogntog i EU jo større bliver disse gevinster.
-Det glæder mig at transportkommissæren spurgte særdeles interesseret til de ideer, der ligger i den nye danske vejgodsstrategi.
- Vejcabotage-forslaget er vigtigt. Cabotage kan bidrage til at reducere den samlede lastbilkørsel i Europa. Det er godt for miljøet, at der ikke kører tomme lastbiler rundt. Vi skal undgå mange nationale særordninger på cabotageområdet i de enkelte EU-lande.
- Det kompromis der nu tegner sig med en fælles definition på cabotage, hvor det er muligt at foretage 3 cabotagekørsler på 7 dage, synes jeg alt i alt er en balanceret kompromisløsning. Men jeg hæfter mig også ved forslaget om at cabotageordningen efter en tid tages op til revision med henblik på en yderligere afregulering. Det mener jeg er klogt.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.