KØBENHAVN: Det skal ikke være skatteborgerne, der skal finansiere en ny bro over Storstrømmen. Det skal i stedet de kommende brugere af tunnelen under Femern Bælt.
- Den ny Storstrømsbro er en forudsætning for Femern-forbindelsen. Uden en højklasset jernbane på hele strækningen skaber vi en flaskehals. Derfor skal vi se Storstrømsbroen som en integreret del af Femern-forbindelsen, og derfor er det også naturligt, at det er brugerne af Femern-forbindelsen, der finansierer også den ny Storstrømsbro, siger Kristian Pihl Lorentzen, Venstres trafikordfører, til Licitationen.
Transportminister Henrik Dam Kristensen (S) er ikke afvisende over for tanken, men vil have overblik over Femern-projektets økonomi, før der kan træffes en sådan beslutning.
bi
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.