Det tværkommunale fællesskab DDH (Den Digitale Hotline) har siden 2020 haft Chatbotten Muni i drift på 37 kommuners hjemmesider, hvor den svarer skriftligt på borgernes spørgsmål. Fællesskabet driver et virtuelt callcenter, og nu har kommunerne i det besluttet at opgradere den kommunale Chatbots kompetencer, så den også vil komme til at svare i tale. Chatbotten med en voice-funktionalitet skal dermed bidrage til at få alle borgere med i det digitale samfund i Danmark, oplyser DDH.
Prøv DK Nyt i 14 dage
Nyheder er værd at betale for
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.