Fra d. 1. november var NemID ude af drift, og MitID overtog. Det har givet travlhed på mange af landets borgerservice. Blandt andet Silkeborg og Randers oplever travlhed og lange ventetider på at få en tid ved borgerservice.
- Vi har haft ekstra mandskab og udvidede åbningstider, men vi er ramt af besparelser. Og selvom vi prøver at akkumulere nogle ressourcer, så kan man ikke bare sætte nogen til at lave MitID, hvis de ikke er oplært, siger Sofie Martinussen, teamleder i borgerservice i Silkeborg til TV2 Østjylland.
I Silkeborg er der åbnet for tider de næste fire uger og i øjeblikket ingen ledige. I Randers Kommune er den næste ledige tid 12. december. Randers skriver på sin Facebook, at der er travlt ved borgerservice, og kommunen appellerer derfor kraftigt til, at hvis man ikke kan møde op til sin aftalte tid, så skal man melde afbud, så tiden kan frigives til en anden borger. Det sker på baggrund af, at flere borgere ikke møder om til deres aftalte tid.
I Borgerservice er der obligatorisk tidsbestilling, hvis du skal have hjælp til MitID. Der for tiden så travlt med...
Posted by Randers Kommune on Monday, November 7, 2022
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.