

I maj beslutter Københavns Kommunes med al sandsynlighed, at man kan udbyde reklameplads på de ansatte, der bevæger sig i det offentlige rum. Af partierne er kun Enhedslisten imod forslaget.
Fællestillidsrepræsentant for 150 park- og renholdelsesmedarbejderne i KTK, Kommune Teknik København, Lars Pless er også modstander.
- Det er for kommercielt. Og så må vi jo også se på, om vi skal have skrevet ind i overenskomsten, at vi skal have 50 procent af de indtægter, man får på reklamerne, siger han.
Ikke klistres til
Medlem af Københavns Kommunes økonomiudvalg socialdemokraten Ikram Sarwar er tilhænger af reklamerne, men understreger, at kommunen ikke pludselig skal klistres til i sponsorater.
- Det er vigtigt, at det bliver taget op individuelt fra faggruppe til faggruppe, for der skal selvfølgelig være en god balance i det, man reklamerer for, understreger Ikram Sarwar.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.