NORDFYN: En samlet kommunalbestyrelse i Nordfyns Kommune har i et brev til en borger bedt hende om at stoppe sit hidtidige antal af opkald, mails og øvrige henvendelser til kommunen, som tager medarbejderne, hvad der svarer til et års arbejde at besvare hvert år. Det skriver TV2 Fyn.
Ifølge borgmester Morten Andersen (V) er antallet af henvendelser fra kvinden, som er stærkt optaget af forholdene for handicappede, nået et ustyrligt niveau. Han erkender, at kommunen ikke kan afvise at besvare borgerens henvendelser, og derfor er der udelukkende tale om en opfordring.
Den ser imidlertid ud til at virke. Borgeren, Lena Michelsen, oplyser til tv-stationen, at hun ikke mere vil henvende sig til kommunen. "Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil forfølge lovbrud, jeg kommer bare til at gå direkte til Ankestyrelsen fremover," siger hun og afviser i øvrigt, at antallet af henvendelser har været så stort, som kommunen beskriver.
ak
Rettelse mandag 7.30: Ved en tanketorsk havde vi skrevet Nyborg, ikke Nordfyn. DK Nyt beklager.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.