
Et større fokus på kreative læringsmiljøer, teknologiforståelse og legens potentiale i forhold til børns læring er i fokus i projektet Play@Heart. Projektet har nu udvalgt 12 skoler, der skal føre ambitionerne ud livet.
Bag Play@Heart står Danmarks seks professionshøjskoler samt Lego Fonden, som understøtter projektet med en bevilling på 50 mio. kr. frem til 2025.
Projektet er et initiativ under det landsdækkende Playful Learning-program, som arbejder for at fremme børns kreative, legende og eksperimenterende tilgang til verden.
Nogle af de midler, der følger med projektet, skal bruges på at etablere nyskabende og utraditionelle læringsmiljøer, såkaldte "PlaySpaces" ude på de 12 skoler. Det bliver rum, hvor både voksne og børn kan lege, eksperimentere, lære og være kreative med nye teknologier.
Erfaringer fra projektet vil blive delt og udbredt på tværs af landets 98 kommuner og bragt i spil som inspiration til arbejdet med teknologiforståelse i grundskolen.
Følgende skoler er en del af projektet: Højelse Skole (Køge) Varnæs Skole (Aabenraa), Løsning Skole (Løsning), Hvalsø Skole (Hvalsø), Sydmors Skole og Børnehus (Vils), Skansevejens Skole (Nørresundby), Tåsingeskolen (Svendborg), Sct. Hans Skole (Odense), Lyngholmskolen (Farum), Lundehusskolen (København), Højslev Skole (Højslev) og Skovvangskolen (Aarhus).
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.