dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Borgere spørges om tilfredshed med service og kommunikation

Over 1.300 borgere har indtil videre meldt sig til Roskilde Kommunes nye borgerpanel
KORT NYT
27. JUN 2007 13.17
I disse dage kommer borgerpanelet i aktion for første gang. Det sker ved, at panelet spørges om de services, de benytter sig af ? hvad de synes om kvaliteten, og hvad de synes om den kommunikation, der foregår.

Skemaet er bygget op, så de enkelte medlemmer af panelet kun svarer på de services, de faktisk benytter. Det kan f.eks. være en børnehave, en skole, biblioteket, borgerservice eller KARA.
Hvis en deltager krydser disse af, bliver han for hvert område spurgt om, hvordan han får informationer, hvor tilfreds han er med informationen, om noget skal være anderledes og endelig, hvor tilfreds han generelt er med fx skolen.

Resultaterne skal give et overblik, som kan være et afsæt for evt. at grave dybere ned på nogle områder. Hvis det fx viser sig, at kommunikationen ikke er god nok på skoleområdet, vil næste skridt være at få mere detaljerede svar, så det blandt andet kan blive klart, om problemet findes på alle skoler, eller kun på nogle af dem.

Efter sommerferien vil resultaterne være klar. Så vil kommunens økonomiudvalg få et oplæg om de næste 4 undersøgelser på baggrund af det overblik, denne undersøgelse giver.

Det er planen, at gennemføre 4 faste undersøgelser årligt - 2 pr. halvår.

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/borgere-spoerges-om-tilfredshed-med-service-og-kommunikation

GDPR