VIBORG / RANDERS: Direktøren det private selskab Cenz, der leverer rengøring og pleje til borgere i Viborg Kommune, nedlægger nu den omdiskuterede hotline, hvor brugere af hjemmeplejen de seneste to mandage har haft mulighed for at ringe og klage over servicen - både den fra Cenz og fra hjemmeplejen i Viborg Kommune.
- Cenz er blevet kritiseret for at oprette en hotline for at ville tiltrække nye kunder. Vi lukker vores hotline, fordi vi mener, at det bør være en uvildig part, der står bag en klagetelefon, siger direktør Carsten Nielsen til Viborg Stifts Folkeblad.
- Det er bestemt ikke, fordi det ikke er nogen god idé. Så nu vil vi gå i dialog med Ældresagen eller andre organisationer om noget lignende. Vi vil i hvert fald gerne give et tilskud.
I alt har ni ringet. Desuden har Carsten Nielsen modtaget 17 mails eller sms-beskeder om servicen i hjemmeplejen.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.