Nu foreligger den første statusrapport om ?Heldagsskolen som uddannelsespolitisk initiativ?.
Statusrapporten peger på, at skolebespisning og et øget antal idrætstimer er grundlæggende for elevernes trivsel i skolen.
Rapporten fremhæver, at den tidlige skepsis hos nogle forældre er vendt til positiv forventning. Tosprogede elevers forældre har generelt store forventninger til, at en offentlig skole skal give deres børn chancer for at få en god uddannelse og få en god fremtid.
Rapporten peger på, at samarbejdet mellem lærere og pædagoger giver en række muligheder for at nytænke undervisning og læringsmiljø.
Odense Kommune deltager sammen med de andre kommuner med heldagsskoleforsøg ? Høje Taastrup, Århus og København - i et netværk, hvor erfaringer og udviklingstemaer deles.
Til det grundlæggende spørgsmål, om tosprogede elever på skoler i områder med socialt boligbyggeri skal have mere skole, er svaret: ?Ja, både mere skole og bedre skole,? konkluderer rapporten.
I rapporten opregner de to forfattere, adjunkt og projektleder Lars Holm og lektor Karen Valentin; Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, en række fokuspunkter, som der skal holdes øje med i den kommende periode.
Statusrapporten ?Heldagsskolen som uddannelsespolitisk initiativ; første statusrapport 2006-2007? er tilgængelig på Odense Kommunes hjemmeside".
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.